پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261819
جشنواره اقوام ايراني تفکر و وحدت يک ملت است
تاریخ انتشار : 1402/04/01 06:06:04
نمایش : 1047
رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور گفت: جشنواره اقوام ايراني که به رنگ وبوي شهدا مزين شده است برجسته کردن تفکر يک ملت است. هم‌اکنون ملت ما الگوي کشور‌هاي آزادي‌خواه شده است و اين به برکت انقلاب اسلامي ايران است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سردار غلامرضا سليماني رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور پيش از ظهر امروز در حاشيه برگزاري همايش شهدا، مفاخر و بزرگان اقوام ايراني که در روستاي ده چشمه از توابع شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختياري برگزار شد اظهار کرد: يکي از اهداف برگزاري چنين جشنواره‌هايي رساندن پيام به نسل جوان و آينده‌ساز ميهن اسلامي و استان‌هايي که در اين جشنواره شرکت کرده‌اند.

 
وي با توجه به اينکه برگزاري چنين همايش‌هايي را ايده ضروري براي استان چهارمحال و بختياري دانست گفت: ما بايستي کشور و ميهن خودمان را بشناسيم. در طول زمان هيچ ملتي به‌اندازه ملت ايران مورد دشمني واقع نشده است. شياطين، قدرت‌هاي طاغوتي، مستکبران، زورگويان عالم متجاوزان و اشغالگران بيشترين تهاجم‌ها و فشار هار از عليه ايران برنامه‌ريزي کردند.

 
رئيس سازمان بسيج مستضعفين کشور بيان کرد: تأثير ملت بزرگ ايران در زمان خواجه نظام الملک که پيش‌قراول تمدن اسلامي و تمدن مترقي آن روز بشر بود در آن زمان مورد دشمني واقع شد.

 
سليماني بيان کرد: همين اروپايي که در دوران قرون وستا زندگي مي‌کردند در ابتدا خود مسلمانان را به جان همديگر انداختند، در ابتدا حکومت عثماني با حکومت ايران درگير کردند و جنگ‌هاي طولاني بين حکومت عثماني و حکومت ايران رخ داد و چقدر از طرفين که ملت‌هاي متعدد مسلمان را در برمي‌گرفت تلفات ببار آمد.
 

وي تصريح کرد: در طول تاريخ اروپايي‌ها تلاش کردند تا تمامي منابع و ذخاير ايران و کشورهاي مسلمان را به غارت ببرند اما نتوانستند وحدت و همدلي را از ملت ايران بگيرند، جغرافياي ملت ايران کوچک شد اما ملت ايران بزرگ و باعظمت ماند و اين بزرگي و عظمت در سايه وحدت و حول دين مبين اسلام و مذهب تشيع شکل گرفت.
 

سردار غلامرضا سليماني خاطرنشان کرد: در دوره اخير خطرات سنگيني متوجه ملت ايران بود، با پيروزي انقلاب اسلامي از يک توطئه بزرگي که دنياي استکباري به سرکردگي آمريکا گذر کرد.

 
وي عنوان کرد: پيامي که اين جشنواره اقوام دارد اين است که ما بدانيم وحدت ايران قوي در سايه اقوام شکل مي‌گيرد، ايران قوي در چهار دهه در مسير تحقق قرارگرفته است.

 
سردار سليماني بيان کرد: در دوران دفاع مقدس فرزندان اين ملت و شهداي اين ملت در طول 200 سال گذشته اجازه ندادند يک مترمربع از خاک ميهن اسلامي جدا بشود، هدف صدام متجاوز ثاقب کردن نظام جمهوري اسلامي ايران بود که اين کلمات را در مصاحبه‌اي در همان روزهاي اول تجاوز جاري کرد.

 
وي ادامه داد: اين ايستادگي و مقاومت قدرت ملت ايران را تبديل به يک قدرت منطقه‌اي کرد و بعدها ملت ايران در محور مقاومت ازلحاظ مقاومت و محور مستشاري کمک‌هايي که مي‌بايست براي دور کردن توطئه انجام داد. امروز ايران قوي در حال تبديل‌شدن به يک قدرت جهاني است.

 
سليماني تصريح کرد: اگر وحدت و انسجام حول اهداف عاليه انقلاب اسلامي و رهبري‌هاي امام راحل و امام حاضر رهبر انقلاب اسلامي نبود ما در اين مسير موفق نمي‌شديم.

سردار سليماني يادآور شد: هيچ‌گاه ملت ايران به کشوري تجاوز نکرده است، ملت ايران يک ملتي است به دنبال صلح و آزادي و سعادت بشري و هيچ‌گاه ملت ايران به هيچ کشوري تجاوز نکرده است و توانسته در طول تاريخ پايداري خودش را حفظ کند.

 
رئيس سازمان بسيج مستضعفين خاطرنشان کرد: ملت ايران هميشه موردتهاجم واقع‌شده است و از خودش دفاع کرده تا بتواند در طول تاريخ پايداري خودش را حفظ کند، تهاجمات آمريکا، گسترده‌ترين تحريم‌هاي اقتصادي و وحشيانه‌ترين اقدامات تحريمي را عليه ملت ايران وضع کردند اما اين ملت ايستاد و مقاومت کرد و از دل اين تحريم‌ها بيرون آمد و روند قدرتمند شدن را در درون کشور شکل داد.

 
سردار سليماني افزود: در ابعاد مختلف اقتصادي روند سازندگي، توسعه و پيشرفت کشور تعطيل نشده است و با روند صعودي ادامه دارد. هرروز سخن از موفقيت‌هاي ملت ايران است؛ گزارش‌هايي از اختراعات در زمينه‌هاي پزشکي، نانو، سدسازي و انتقال آب، فناوري ارتباطات و توربين‌هاي بزرگ.


سردار سليماني در پايان افزود: جشنواره اقوام ايراني که به رنگ و بوي شهدا مزين شده است برجسته کردن تفکر يک ملت است. هم‌اکنون ملت ما الگوي کشور‌هاي آزادي‌خواه شده است و اين به برکت انقلاب اسلامي ايران است.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html